Nivo samopouzdanja pojedinca igra važnu ulogu na radnom mestu – posebno kada je u pitanju obavljanje novih zadataka, učenje, produktivnost i još mnogo toga. Samoefikasnost se formalno može definisati kao verovanje pojedinca u sopstvenu sposobnost da izvrši ponašanja neophodna za postizanje ciljeva. Poverenje se ogleda u uverenju zaposlenog da će završiti zadatke, osećati se motivisanim ili doneti odluke koje će pozitivno uticati na učinak. To je ključni način razmišljanja koji je direktno povezan sa kvalitetom rada na individualnom nivou.

 

Samoefikasnost na radnom mestu može smanjiti anksioznost i pomoći ljudima da se bolje nose sa stresom. Samoefikasnost je ključni način razmišljanja koji je direktno povezan sa kvalitetom rada na nivou pojedinca. Profesionalni razvoj, uzori i priznanje mogu povećati samoefikasnost na poslu.

 

Zašto je zaposlenima bitna samoefikasnost?

 

Osećaj samoefikasnosti ima snažan uticaj na to kako se ljudi osećaju i funkcionišu jer promoviše pozitivne misli o sebi – doprinosi unutrašnjem osećaju snage i kompetencije. To je takođe ključni deo rada na daljinu. Nedavno istraživanje otkrilo je da su samoefikasnost i organizaciona efikasnost dva kulturna faktora koja pozitivno doprinose radu „bilo gde“.

 

Rad na jačanju poverenja u sopstvene sposobnosti da se suoči sa izazovima, kako na poslu, tako i van njega, psihološki je važan kako bi se osiguralo da se zaposleni osećaju dobro, snažno, sposobno, manje anksiozno – i da mogu da idu napred u životu. Samoefikasnost na radnom mestu je jedan od mnogih aktivatora iskustva za poboljšanje iskustva zaposlenih — svi su moćni i jedinstveno važni.

 

Kako povećati samoefikasnost naradnom mestu?

 

  1. Investirajte u obuku i profesionalni razvoj

Učenje i razvoj su odličan prvi korak ka ulaganju u samoefikasnost zaposlenih. Pozitivna organizaciona kultura koja promoviše individualni rast — i na poslu i van njega — pokazuje da dugoročno planirate razvoj kompanije i zaposlenih i poboljšava samoefikasnost. Bilo da se radi o sertifikatima za obuku u karijeri, školi, razvoju karijere ili višefunkcionalnoj obuci, ponudite sporedne projekte i mogućnosti ukorenjene u obrazovanju i rastu.

 

  1. Budite uzor ili mentor

Uzori su ljudi na koje drugi gledaju kao primer — i oni igraju vitalnu ulogu u izgradnji samoefikasnosti. Menadžeri su jedan od najjačih pokretača dobrobiti i angažovanja zaposlenih, što ih čini važnim uzorima ili mentorima zaposlenima. Ljudi se uzdaju u druge za inspiraciju, liderstvo i učenje. Ako zaposleni uče od lidera koji su efikasni, samouvereni ili pozitivni, oni će verovatno izražavati istu pozitivnu energiju.

 

  1. Postavite prave strategije

Za zaposlene je važno da imaju zdravo verovanje u svoje sposobnosti, ograničavajući sumnju u sebe i povećavajući sopstvenu vrednost. Ovo takođe dolazi u obzir kada se postavljaju ciljevi i ocenjuje učinak. Pomozite zaposlenima da postave nekoliko kratkoročnih ciljeva koji su ostvarivi. Male pobede mogu imati veliki uticaj na samopouzdanje jer majstorstvo gradi samopouzdanje. Odatle, zaposleni mogu kreirati upravljivu mapu puta ka većim ciljevima direktno vezanim za poslovne ciljeve.

 

  1. Prepoznajte trud zaposlenih

Odgovarajuće pohvale za dobro obavljen posao pokazuju brigu o zaposlenima, čine da se osećaju cenjenim i takođe mogu motivisati učinak. Razmislite o javnom priznanju truda kao što je pominjanje na sastanku tima ili čak jednostavno zahvalnost direktno pojedincu. Postoji mnogo načina da se zaposlenima pokaže uvažavanje i priznanje, ali ključ je da to učinite smislenim.

 

Published On: децембар 15th, 2021 / Categories: Ljudski resursi / Tags: , , , , /

Podeli ovaj Post !