Zašto postoji spor na radnom mestu?
Sukobi uvek počinju sa individualnim razlikama. Danas su organizacije/kompanije dinamične i složene, čine ih ljudi sa različitim vrednostima, poreklom, pogledima i interesima. Uz stalni pritisak na zaposlene za povećanjem efikasnosti i kvaliteta usluga, sukobi na radnom mestu nisu retki. Konflikti se tada mogu pogoršati u sporovima na radnom mestu, koji mogu naneti štetu kompaniji ukoliko nije primenjena odgovarajuća mera.
Kakve su koristi za kompanije u rešavanju sporova na radnom mestu?
Talenti (zaposleni) su ključ organizacionog uspeha i produktivnosti, a negativni sukobi između pojedinaca ili grupa pojedinaca ozbiljno će ometati težnju organizacije za konkurentnom prednošću i ugroziti performanse i dobrobit talenata. Kompanije, stoga, imaju lični interes da pomognu zaposlenima da steknu veštine potrebne za efikasno rešavanje sukoba kako bi se održao radni odnos.
![We boost our clients We boost our clients to get more sales](https://odigos.rs/wp-content/uploads/2020/07/we-boost-our-clients.jpg)
Šta je posredovanje i kako može pomoći?
Kada postoji neslaganje (spor) između dvoje ili više ljudi ili grupa, možemo pokušati da pomognemo obe strane da se slože. Ovo se naziva posredovanje.
Medijaciju drži neutralna osoba , medijator,koji je nepristrasan. To znači da ne zauzima stranu. Medijator je tu da pomogne obema stranama da pronađu rešenje sa kojim se obe strane slažu.
Obično se koristi za rešavanje sporova oko radnih odnosa. Medijacijom se ne prosuđuje ko je bio u pravu ili ne u prošlosti, već se razmatra način dogovora o zajedničkom radu u budućnosti.
Medijacija je brz način za rešavanje spora i ona je manje formalna, fleksibilna i poverljiva. Obično nije pravno obavezujuća. U 2018. i 2019. godini, 80% medijacija koje su vodili medijatori bilo je potpuno ili delimično rešeno.
Medijacija poboljšava komunikaciju među spornim stranama i daje im moć da imaju kontrolu nad konacnim rešenjem. Ova vrsta posredovanja vam smanjuje stres, pruza priliku da izbegnete obraćanje sudu i zadržite vredne zaposlene.
O ishodima medijacije odlučuju obe strane i oni mogu biti fleksibilni. Ishodi mogu da uključuju:
- Priznanje stavova svake stranke
- Posvećenost promeni ponašanja
- Obaveza da se redovno preispituje postignuti sporazum
- Sporazum o preispitivanju politika i procedura
- Sporazum o pravednijoj podeli posla i pružanju veće odgovornosti