Ako želite da motivišete svoje osoblje, dajte im ili obećajte nešto vredno, a zatim ispunite svoje obećanje.

Naučna istraživanja pokazuju da ljudi uglavnom bolje reaguju na pozitivno osnaživanje. Možda postoji mesto za negativnost, pretnje i kazne, ali ono ne donosi dugoročni uspeh.

Pomozite svojim zaposlenima da nadograde svoje znanje. Ukoliko se otvori nova pozicija unutar kompanije, zašto ne biste pružili šansu nekom svom zaposlenom da unapredi svoje znanje? Raspišite konkurs unutar kompanije za poziciju, obučite zaposlenog da kvalitetno obavlja taj posao.

Ta osoba će vam biti zahvalna na datoj prilici da uči i postigne više, takođe motivisaće druge zaposlene.

  1. Tretirajte ih dobro.

Nemojte dozvoliti da menadžeri zlostavljaju ili zastrašuju zaposlene, ta taktika daje rezultate samo kratkoročno. Dugoročno primenjivanje ove taktike stvara bes koji vodi ka nezadovoljstvu zaposlenog, koje pre ili kasnije dovodi do napuštanja kompanije.

Izbegavajte pretnje, iako samo pokušavate da dočarate ozbiljnost situacije. Izrečeno ne može biti povučeno, čak i ako njihovo mesto u kompaniji zavisi od toga. Pretnje su najčešće kontra-produktivne, hrane stres i izgladnjuju koncentraciju.

  1. Dajte im zanimljive poslove i zadatke.

Ohrabrite svoje zaposlene da koriste što više svojih veština i talenata na novim zadacima. Prepoznajte i nagradite njihovu sklonost i talenat ka  drugim stvarima koje unapređuju vaše poslovanje.

  1. Nagradite vrhunski rad.

Dve najvrednije stvari koje možete dati svojim najpredanijim zaposlenima su vreme i novac. Uspešno završen projekat možete nagraditi slobodnim danima, daje veliki podsticaj vršiocima zadatka ali motiviše i ostale zaposlene za naredne projekte. Druga veoma cenjena nagrada je novac, ili neki ekvivalent.

Ovo uključuje bonuse, gotovinske kartice, poklon kartice, unapred plaćena putovanja i slično. Međutim, budite oprezni – neki od ovih nagradnih predloga nose obavezu poreza na dohodak. Obratite pažnju i pokrijte poreze – vaše računovodstvo zna kako. Nagrada koja se najviše ceni je ona koja najviše liči na novac, za razliku od poklona koji ograničavaju upotrebu, poput poklon- kartice za određenu prodavnicu ili ulaznice za određeni događaj.

  1. Razmislite van okvira za bezgotovinske podsticaje koji imaju stvarnu vrednost.

Motivišite svoje zaposlene tako što ćete birati radnike meseca u svakom departmanu. Nagradite ih nekom sitnicom, stavite im do znanja da cenite njihov trud.

  1. Prepoznajte njihovu posvećenost

Ovo je poslednje na listi sa razlogom. Ljudi koji rade za vas rade za novac, a ne za pohvale. S druge strane povremeno javno ili privatno “bravo, svaka čast”, može učiniti čuda. Prepoznajte njihov trud i predanost poslu i stavite im do znanja da ih cenite.

Naravno, neke od ovih motivacionih taktika – obećane nagrade za izuzetno postignuće – uključuju nadoknadu mimo redovne plate zaposlenih i treba da budu rezervisane za rad koji je iznad onoga što se od njih očekuje. Poslovi koji su uspešno obavljeni na vreme obično ne pravdavaju dodatnu nagradu.

Published On: октобар 19th, 2021 / Categories: Ljudski resursi / Tags: , /

Podeli ovaj Post !