Jedna od pogodnosti rada od kuće je svakako udobna odeća i ukusniji ručak ali i kratko putovanje do radnog mesta. Stres jutarnje gužve u saobraćaju zamenjen je lagodnim koracima do postavke kućne kancelarije.

Međutim, sve ima svoje pozitivne i negativne strane. Radni dani su postali duži tokom karantina. Prema istaživanjima, prosečni radni dan produžen je za 48 minuta od izdavanja naloga za boravak kod kuće. Iako se u prvi mah može činiti da više rada donosi samo dobro Vašoj kompaniji, on ipak može doneti i jedan skup izazov: “sagorevanje” usled rada od kuće.

Zašto su Vaši najbolji zaposleni u najvećoj opasnosti od “sagorevanja”?

Sagorevanje zaposlenih se dešava usled stresa na radnom mestu koji se manifestuje kao iscrpljenost, neefikasnost i cinizam. Preopterećenost poslom, nedostatak podrške od strane nadređenog, neadekvatna razmena informacija i zabrinutost su pojačani novim radnim aranžmanimana daljinu i samim tim ljudi su podložniji sagorevanju.

Stres trenutno “napada” sa svih strana, to jest, briga o ličnom i porodičnom zdravlju je na maksimumu, ekonomska nesigurnost je ogromna, zabrinutnost za decu i porodicu je na još višem nivou. Čini se da stres izvire iz svakog životnog segmenta.

Istraživanja pokazuju da Vaši najpredaniji zaposleni osećaju veće nivoe stresa i samim tim su u najvećoj opasnosti od sagorevanja. Zaposleni pod većim stresom osećaju se umorno, zasićeno, neefikasno – izgorelo. Oni koji najviše doprinose, kojima je stalo do onoga što rade, najbolji i najlojalniji zaposleni, oni su u najvećoj opasnosti od sagorevanja.

Troškovi sagorevanja zaposlenih

Sagorevanje donosi smanjenje produktivnosti i povećanje fluktuacije. Studije pokazuju da odlazak zaposlenog može koštati poslodavca čak duplo nego što je bila plata tog zaposlenog.
Regrutovanje i zapošljavanje, obuka novozaposlenog su samo neki od potencijalnih troškova.

Iscrpljenost i fluktuacija zaposlenih se mogu sprečiti ukoliko se poslodavci usresrede na stvaranje pozitivnog iskustva među zaposlenima.

Kako prepoznati sagorevanje?

Usled smanjenog ličnog kontakta i komunikacije “lice u lice” prepoznavanje sagorevanja može biti malo teže, zato menadžeri moraju pojačati svoju svest o znacima upozorenja na sagorevanje. Neki od znakova sagorevanja su:

Pad produktivnosti
Pad koncentracije
Emocionalna i fizička iscrpljenost
Promena stava (mrzovolja)
Smanjenje komunikacije sa menadžerima i kolegama
Pad imuniteta i promena zdravstvenog stanja

Dobra vest je da uz podršku menadžera i kvalitetnu komunikaciju, poslodavci mogu sprečiti sagorevanje kod svojih ključnih zaposlenih.

8 načina da sprečite sagorevanje

1. Povežite svoje zaposlene sa njihovom svrhom
Emocionalna povezanost sa poslom pomaže zaposlenima da objektivnije sagledaju situaciju kada posao (i život) postanu stresni. Dok budete smišljali kako svom timu da olakšate rad od kuće, pitajte ih za ideje i povratne informacije. Ova komunikacijska vežba će im pomoći da steknu osećaj vlasništva i svrhe njihove uloge u timu.

2. Svedite sastanke na minimum
Sastanci zaista mogu biti umarajući, a umor od Zoom-a zaista postoji. Istraživanja pokazuju da je broj sastanaka porastao za 13% od početka preporuke rada od kuće. Srećom, sastanci su kraći, ali ne i manje naporni. Ukoliko prisustvo nekih zaposlenih nije neophodno, razmislite o tome da pozivnice označite kao “opcione” kako biste što manje ometali njihov radni dan.

3. Ne zatrpavajte zaposlene mailovima
Broj mailova unutar kompanija porastao je za 5% kao i broj primalaca tih mailova. Istrazivanje nije pokazalo povećanje eksternih mailova tokom istog vremenskog perioda. Pokušajte da smanjite broj mailova ka zaposlenima.

4. Poštujte granice poslovnog i privatnog života
Obzirom da veliki broj ljudi živi i radi u istom prostoru, može biti teško izbeći osećaj da živite na poslu. Pomozite vašim zaposlenima da naprave tu razliku, ta linija razdvajanja može biti ključna u sprečavanju sagorevanja. Zaboravite na mailove i komunikaciju sa zaposlenima nakon radnog vremena.

5. Pronađite vreme za zaposlene
Sigurno ste čuli da ljudi ne napuštaju loše poslove, već loše šefove. Ponudite svojim zaposlenima sastanke 1-na-1, pitajte ih kako balansiraju poslovne i privatne obaveze u novoj postavci, da li imaju nekih briga vezanih za posao, komunikacija je ključna u sprečavanju sagorevanja od posla.

6. Vreme za sebe
Nemojte dozvoliti da vaši zaposleni oklevaju da uzmu slobodne dane. Mogućnost putovanja jeste ograničena u toku pandemije, ali je odmor neophodan svima. Usled manjka opcija za odlazak na more ili neki drugi vid odmora, vaši zaposleni mogu zanemariti sopstvenu preopterećenost poslom. Stavite im do znanja da je sasvim u redu uzeti slobodne dane i odmoriti,čak i ako nigde ne putuju.

7. Pomozite roditeljima
Škole se otvaraju i zatvaraju,online nastava može teško pasti i roditeljima koji rade od kuće. Ključ ovog stresnog problema je fleksibilnost. Razmotrite fleksibilne sate za one kojima to može biti potrebno, a to su svakako roditelji male dece. Malo fleksibilnosti može namiriti sve dečije potrebe, a da vaša kompanija to ne oseti u svom poslovanju.

8. Pomozite svim zaposlenima
Sagorevanje nije individualni problem, to je kompanijski problem koji se mora ispitati na svim nivoima. Pokažite brigu za svakog zaposlenog, ponudite pomoć, saslušajte ih, vodite računa o njihovom mentalnom zdravlju.

Published On: октобар 4th, 2021 / Categories: Ljudski resursi / Tags: , , , /

Podeli ovaj Post !